Julen.

Jag älskar julen. Verkligen! och längtar verkligen efter att få julpynta, myset och all god mat o allt som hör julen till! Men alltså, något jag inte förstår är de människor som julpyntar nu?! Alltså det är bara 8e november och 3 veckor kvar till första advent. Jag julpyntar, eller sätter upp ljusstakar/julstjärnor och möjligtvis julgardiner första advent. Och granen sätter man upp ca 2 dagar innan julafton.
Man förstör ju julen genom att julpynta nu. Och då är jag verkligen en person som fullkomligt älskar julen! Man vill ju vänta på att få pynta, man vill räkna ner. Jag menar, ska vi ta fram påskriset i januari då eller kanske sätta upp en midsommarstång i april? Nej lite får man faktiskt hålla sig. Enligt mig försvinner myskänslan. Nåväl.

Jag längtar iallafall som sjutton till Julafton och alla dess dagar runt i kring och innan, tror att denna jul kan bli himla mysig! Har till och med varit duktig att börja med julklappar istället för att springa som en tok den 22a!
Något som jag faktiskt skulle vilja göra är att gå på julbord innan julafton, älskar julmaten! Någon annan som är sugen?


46 dagar kvar till julafton!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0