Ursäkta mig Sverige?!

Ja,alltså jag blir så sjukt FÖRBANNAD på Sverige och dess myndigheter,instanser och system!
Vi är ett I-land och har för övrigt väldigt bra system och förmåner och hjälpmedel..Men ursäkta,jag undrar verkligen vad det finns för människor?Man borde inte ha ett så ansvarsfullt arbete om man inte kan utföra det rätt.Varför ska typ sjuttioelva personer jobba med ett ärende och dessutom arbeta om varandra?När man har fått på papper hur en sak ska vara,så kommer nästa idiot med en annan version.Kan inte bara myndigheter och åklagare och gud vet vad samarbeta lite bättre?!KOMMUNIKATION kanske?!

J A G B L I R S Å T R Ö T T !!


Folk skriver eller klagar på att de har haft ett kämpigt år..De kanske har blivit av med jobbet,brutit armen,gjort slut med pojk/flickvännen eller vad vet jag...Nonsens,småproblem!Förlåt mig men det finns folk som har det så mycket mycket värre.Jag vill inte att ni ska tycka synd om mig,det finns andra också som har det svårt.Alla berättar inte att de mår dåligt.Jag vet själv att jag inte gör det i onödan.Mina närmsta vet vad som hänt mig och min familj,thats it for now.Men tyvärr visar jag istället att jag mår dåligt..På ett negativt sätt.Jag blir inåtbunden,taggarna utåt och blir lätt irriterad.Och det stör mig så mycket,det är inte mitt fel att jag mår så här jag vet..Men jag blir besviken på mig själv att jag inte kan hantera mina känslor på ett bättre sätt..Jag har nog för höga krav på mig själv..Den som får ta mest skit är min pojkvän,eller det är typ bara han..Usch!Förlåt,det är verkligen inte meningen baby!<3


Så alla därute; TÄNK en gång extra innan ni säger eller gör någonting.Och tänk ännu ett steg längre på varför en person kanske reagerar på ett visst sätt...Det är svårt,jag vet!







Var tvungen att skriva av mig lite,få ut lite känslor.Hoppas ingen tar illa upp!
En bild som får en att le iallafall.Kanske en av världens sötaste hundar,Northon(som byggt en koja).Djur gör mig verkligen lycklig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag beklagar det som hänt dig men smärta är en subjektiv känsla, det går inte att jämföra din smärta med min. Det finns a l l t i d någon som har det värre... MEN du utgår från din känsla och jag från min och ingen kan säga att min är värre än din, eller tvärt om.

2010-03-25 @ 21:51:42
Postat av: Linda

Det jag ville förmedla var dels en ursäkt till mina vänner och familj för hur jag låter det går ut över dem.Och att jag vill att folk tänker till en gång extra..Man lär sig jävligt mycket på tragedier.Jag har ju ännu inte avslöjat vad som hänt.Men det kommer jag göra,snart.

Och alla har vi problem,stora som små!

Inte meningen att klanka ner på någon:)

2010-03-25 @ 23:08:13
URL: http://iastruth.blogg.se/
Postat av: Filippa

Sv: Tack så mycket! :D

Kram!

2010-03-26 @ 12:14:53
URL: http://filippaberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0