Mamma.

Många mammor är bra.Andra dåliga.
Men jag har den bästa mamman man kan ha.Ibland undrar jag hur en mamma,eller en förälder överhuvudtaget orkar med sitt/sina barn?Men har man en gång bestämt sig för att skaffa det ska man också veta vad det innebär.Det gör min mamma,och mer därtill.
Hon har burit runt på mig när jag varit ett spädbarn och inte kunnat gå..Och innan det bar hon mig i magen i 9 månader,på köpet fick hon en massa bristningar och överflödigt fett.
Hon har uppfostrat mig på det bästa sättet(även om jag många gånger tyckt att hon varit hård,men idag uppskattar jag det),hon har skällt på mig,tagit hand om mig när jag varit sjuk..Masserat mina ben när jag har haft växtvärk.Skjutsat mig fram och tillbaka till stallet.Hjälpt mig med mina läxor,ALLTID varit närvarande på utvecklingssamtal/föräldramöten.
Hon har stöttat mig genom de svåraste perioderna(hon är alltid stark och gör det även om hon själv mår dåligt),svarat på mina frågor och gett mig bra råd.
Jag tycker att hon uppfostrat mig till en bra dotter,hennes förstfödda.Hon har behandlat mig och mina syskon lika.Hon har verkligen lyckats med sin uppgift som mamma.Och även om jag snart är 23 år gammal så kan jag fortfarande komma till henne och vara hennes barn.Det är så en riktig mamma ska vara!

Och framförallt,hon älskar mig.Och jag ÄLSKAR henne enormt mycket!
Jag hade inte klarat mig genom livet utan henne.Tack för att jag fick dig som mamma!

Bästa mamma.


Kommentarer
Postat av: Fanny

ÅÅHH !! Jag vill gråta ! Gu' vad bra skrivet linda, rörande , verkligen! Och ja, din mamma är helt fantastisk. Som man själv alltid har fått kommit och gått som man velat hemma hos er, jösses! När dom är gamla och grå ska vi pyssla om dom som dom gjort med oss när vi var små ! :)

2010-01-17 @ 15:04:19
URL: http://sluggernochshego.blogg.se/
Postat av: Fanny

.. och en sak till förresten! Man genar ju fortfarande än idag över deras tomt då och då. ;) En elouge till Eva-Lena!!

2010-01-17 @ 15:06:05
URL: http://sluggernochshego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0