This is me then..

Jag har 6 syskon och är äldst i barnaskaran,ett skilsmässobarn som är van att pendla.För några månader sedan ändrade sig mitt och min familjs liv drastiskt.Jag tänker inte berätta vad som hänt just nu.Men ni som vet ni vet,och ni andra kommer få reda på det så småningom..när jag känner mig tillräckligt stark för att berätta och då det är OK då rättsväsendet är inblandat gör jag det. Jag kan berätta så mycket som att jag klippt alla band till min pappa och hans släkt.
Dagarna går upp och ner,nu ser jag inte så mycket ljus i tillvaron men jag hoppas,hoppas verkligen att det vänder snart.Snälla,kan inte 2010 bli vårat år då allt vänder och vi kanske kan få börja känna av lite lycka igen?!
Jag har lärt mig väldigt mycket av allt det dåliga,men än är inte mardrömmen slut och jag kommer antagligen ha lärt mig ännu mer om mig själv och människor.Jag har vuxit i mig själv och i min syn på saker.Och uppskattar saker på ett annat sätt än innan,speciellt min familj..den lilla jag har kvar.


Lite annat (o)nödigt vetande?!
Nu har jag ett uppehåll när det gäller alkohol då jag tränar så mycket och var tvungen att förändra något för att se bra resultat.Som det såg ut förut så bestod helgerna av drinkar och att jag svängde på mina lurviga(läs lena) med mina vänner,men jag kunde också spendera kvällen hemma framför tvn..(typ 1 gång var sjunde helg?)Jag har väldigt länge festat av fel anledning.Försökte dölja hur jag egentligen mådde vilket ledde till dåliga vanor och ångest.Mycket ångest.

Jag är också mörkrädd(jag vet,riktigt töntigt)jag är dock inte rädd för våldsmän?Så jag går hellre ensam i stan mitt i natten än i skogen...Jag vill bli polis,eller jag ska bli polis!Är nog också en av få människor som tycker om att plugga?Dock måste sakerna i mitt privatliv lösas i den mån det går innan jag söker in..Vill va 110% fokuserad!

ÄLSKAR kött..Skulle aldrig få för mig att bli vegetarian.Tycker också om att laga mat,men det är hundra gånger roligare att laga tillsammans med någon,eller iallafall åt någon(måste säga att jag är en klippa i köket)!Och nu har jag ju flyttat till en större lägenhet som har ett STORT separat kök,gudaskönt!
Tränar.Flera dagar i veckan på Worldclass i Södertälje,har alltid tyckt om att röra på mig.Skulle aldrig få för mig att spendera dagarna i soffan framför tvn.Nu har jag dessutom Skaffat mig en PT(och hon är riktigt bra!).Bor mittemot mig också så hon har full koll på om jag smygäter haha..
Har ridit och hållit på med hästar hela mitt liv,och jag älskar det.Nu har jag tyvärr tagit en paus då jag måste bli mer stabil i psyket efter allt som hänt och kan bara ägna mig åt en aktivitet,nu är det tyvärr mitt livs passion som får stå åt sidan.Men snart är jag tillbaka!Saknar det sjukt mycket!Och Lucky.."min" häst..Djur kan verkligen trösta en bara genom att finnas till.Det bästa som finns.
Jag tycker om musik..egentligen vill jag inte säga att jag är allätare,för det är jag inte.Men jag tycker om olika sorters musik,och det finns så mycket känslor bakom en låt..oavsett genre.Ibland kan man inte sätta ord på hur man känner,då kan det istället finnas någon låt som beskriver det bättre.
Sen måste jag medge att jag är en av solens största fan.Kanske inte så bra,men jag lever i nuet och vill vara i solen,vara brun..och är alltid den som är brunast i min umgängeskrets.Och inte att förglömma,jag har 3 tatueringar och det är som en drog..ett såkallat skönt ont.Så det lär bli någon mer,och så länge det är smakfullt och har någon betydelse är det fint.Och sitter på rätt person.





All kärlek till min familj och mina vänner
/ Linda Eklund


Kommentarer
Postat av: elin

Älskade älskade vän.. du ska se att det ordnar sig till slut. Det finns inget mörkt som inte har något gott med sig. Jag är så glad att vi har funnit varandra igen.. "If you need somebody call out my name I'll be waiting right by your side" <3 puss

2009-11-15 @ 22:07:16
URL: http://stellaposh.blogspot.com
Postat av: Linda

Tack älskade Elin!Jag är också glad för att vi blivit vi igen!<3<3

2009-11-18 @ 00:51:14
URL: http://iastruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0